Spalio 10 d. – Pasaulinė košės diena

Visavertė mityba, anot visuomenės sveikatos specialistų, prasideda nuo sveikų pusryčių, kuriems labiausiai tinka, įvairios košės. Jose gausu organizmui būtinų skaidulinių medžiagų ir vitaminų, mineralų, amino rūgščių, angliavandenių, augalinių riebalų. Kviečiame Pasaulinę košės dieną paminėti, valgant sveikus pusryčius. Siūlome pasigaminti košės pagal šiuos receptus. Būkite sveiki!grikiu-kose-su-spirguciais[1]

GIKIŲ KOŠĖ SU DARŽOVĖMIS
 100 ml grikių
200 ml vandens
1 nedidelė morka
2 griežinėliai cukinijos
 50 g. saldaus balto sūrio
Žiupsnelis druskos, prieskonių.

Grikius nuplauti ir užmerkti iš vakaro nurodytame kiekyje vandens. Lydytame svieste arba aliejuje patroškinti morkas, vėliau sudėti cukinijas. Kai susitroškins, supilti grikius, pašildyti. Galima įdėti kubeliais pjaustyto saldaus balto sūrio.
 Nauda: Pati vertingiausia, dėl joje esančių vitaminų ir kitų medžiagų. Grikiuose yra labai vertingo baltymo ir 8 nepakeičiamos aminorūgštys. Grikiai mažina cholesterolio kiekį, normalizuoja kraujospūdį, stiprina imuninę sistemą, centinę nervų sistemą. Suteikia sotumo jausmą. Galima dėti įvairias daržoves – moliūgus baklažanus, papriką, pomidorus, špinatus.

PLOVAS SU AVINŽIRNIAIS     imagesBD3KL5NO
 50 ml avinžirnių
 100 ml basmati ryžių
 300 ml vandens
Morka, svogūnas, žalumynai
 Lydyto sviesto arba aliejaus
Žiupsnelis druskos, prieskonių.

Avinžirnius mirkyti 1-2 paras, kas 6-8 val. Pakeisti vandenį. Dvi paras mirkyti avinžirniai pradeda dygti ir yra  švelnesnio skonio. Riebaluose pakepinti morką, svogūną, sudėti mirkytus avinžirnius, ryžius, užpilti vandeniu ir virti 20 minučių nuo užvirimo. Patiekiant pabarstyti žalumynais.
Nauda. Avinžirniai lengvai įsisavinami ir labai vertingi dėl savo baltymų, pilnavertiškai pakeičia mėsos baltymus. Jie tinka prie įvairių daržovių. Skanaus!

sveikabiblioteka

Panevėžio miesto savivaldybės viešosios bibliotekos tinklaraštis
Įrašas paskelbtas temoje Datos, Naujienos ir pažymėtas , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s