5 PAPRASTI BŪDAI, PADEDANTYS PAKELTI SAU NUOTAIKĄ

Žmonijai dėl pandemijos poveikio teko daug išbandymų. Šiuolaikiniam žmogui ne taip lengva sustoti, užsidaryti namie ir daugiau laiko praleisti tik su savimi – greitai vykstantys pokyčiai gali kelti net frustraciją. Vieni gali sakyti – kas čia tokio šiek tiek sustoti? Juk tai kaip tik į naudą. Kiti gali iš karto pradėti neigti – trūksta socialinio gyvenimo, trūksta bendravimo, laisvės rinktis, kur eiti šiandien.
Suprantama, kad visi mes labai skirtingi, todėl skirtingai reaguojam ir į mums tenkančius išbandymus, kurie gali būti net nepanašūs į išbandymus daug daugiau patyrusiam žmogui. Vienam pasaulį sukausčiusi pandemija gali būti panaši į laiko sustojimą ir galimybę geriau pažinti save, įsiklausyti ir suprasti, ko iš tikrųjų norima iš gyvenimo. Kitas gali pasiekti psichologinio išsekimo ribą ir pradėti priešintis bet kokioms taisyklėms, pykti ir pasinerti į neviltį. Šiaip ar taip, bloga nuotaika gali aplankyti bet kurią asmenybę – nesvarbu, koks laikmetis, kokia ekonominė padėtis ir panašiai. Šio straipsnio tikslas yra pateikti idėjų, padedančių nuvyti blogus jausmus.

Ką daryti, jei puola slogi nuotaika, bejėgiškumo jausmas ir nusivylimas? Kaip galima pakelti sau nuotaiką net sunkiausiu metu? Pateikiame 5 paprastas idėjas, siūlančias daugiau nei juodo šokolado plytelę.

Atpažinkite nuovargį ir įbriskite į žydinčią pievą
Išmokite atsipalaiduoti, kai esate įsitempę. Kartais liūdesį painiojame su paprasčiausiu nuovargiu. Jei jaučiate, kad neturite jėgų plauti šių indų, tai ir neplaukite, tačiau nemėginkite savo nuovargio užmaskuoti užkandžiais, televizoriumi arba naršymu socialiniuose tinkluose. Geriau giliai pakvėpuokite, pasėdėkite be jokios papildomos veiklos ir pamąstykite apie ką nors gražaus – ošiančią jūrą ar žydinčią pievą.

Nuspalvinkite dieną ir gaukite papildomų vitaminų
Pasigaminkite įvairiaspalvį vaisių kokteilį. Spalvos pakels nuotaiką, o kokteilyje esantys vitaminai padės gauti energijos. Susmulkinkite atskirai po saują gervuogių ir slyvų, kivių ir obuolių bei bananų ir apelsinų, susluoksniuokite į permatomą stiklinę ir gausite puikų Lietuvos spalvų glotnutį. Dažniau keiskite stiprią kavą natūraliomis sultimis ar grynu vandeniu ir stebėkite, kad organizmui netrūktų skysčių. Tikrai negerai, jei per dieną išgeriate tik keturis puodelius kavos ir vengiate gryno vandens – dehidratacija (skysčių netekimas) prisideda prie prastos nuotaikos, energijos trūkumo ir galiausiai sukelia ilgalaikes sveikatos problemas.

Kurkite tik gerus scenarijus ir planuokite veiklą
Įsiklausykite į savo mintis. Ar gali Jūsų nuotaika būti gera, jei būtent šią akimirką graužiate ir kaltinate save arba bijote dėl kažko, kas dar net neįvyko? Stenkitės užpildyti galvą tik geromis mintimis – galvokite apie tai, kas malonu. Jei tiesiog neįmanoma mintyse nekurti įvairių scenarijų, tuomet galvokite tik apie geras baigtis. Jei jaudinatės dėl to, kad nieko nespėjate, susikurkite prioritetinių darbų planą – tai gali kaip mat pakelti nuotaiką ir suteikti naujų jėgų imtis svarbiausių veiksmų.

Užbėkite už akių nevaldomai situacijai ir susigrąžinkite gerą nuotaiką
Pajuskite, kai įtampa ir bloga nuotaika pradeda sunkiai priklausyti nuo Jūsų pačių ir viskas tampa taip nekontroliuojama. Pastebėkite, kai jaučiatės taip, tarsi tik stovėtumėte šalia ir stebėtumėte labai piktą, liūdną ar pavargusį žmogų, kuris nesupranta, kad visiškai be reikalo pakeltu balsu bara savo vaiką arba kalba sutuoktiniui tai, ko niekada nenorėtų pasakyti. Neleiskite, kad įtampa išaugtų iki tokio lygio, kai jos jau nebegalite sukontroliuoti. Tai padės padaryti paprasčiausias atsiribojimas, pertraukėlė: išėjimas pasivaikščioti gryname ore, vandens stiklinės išgėrimas, pažiūrėjimas į tolį ir gilus, lėtas, sąmoningas kvėpavimas. Tikėtina, kad į įprastą veiklą grįšite daug geresnės nuotaikos.

Daug juokitės ir vertinkite tai, ką turite
Nepamirškite juoktis. Nesijuokiantis žmogus praranda labai daug džiaugsmo. Pagalvokite, kas Jus prajuokina. Galite pažiūrėti linksmesnį filmą, nuoširdžiai pasikalbėti su savo vaiku apie kosmosą (o kokių auksinių minčių jie turi!), paskambinti gero humoro nestokojančiam draugui ir paprašyti papasakoti patį paskutinį girdėta anekdotą. Galbūt susitarsite išeiti kavos ir slogi nuotaika kaip mat dings.

Parengė: farmacininkė Rūtelė Foktienė

Paimta iš https://www.sveikaszmogus.lt/GYVENIMO_BUDAS

sveikabiblioteka

Panevėžio miesto savivaldybės viešosios bibliotekos tinklaraštis
Įrašas paskelbtas temoje Naujienos ir pažymėtas , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s