Revoliucinė dieta

Biblioteka rekomenduoja ———————->

 Dr. Joseph Mercola. Riebalai – gyvybės šaltinis: revoliucinė dieta, padėsianti įveikti vėžį, pagerinti smegenų veiklą ir jaustis energingiau. – Vilnius: Briedis, 2020.

Gydytojas osteopatas Josephas Mercola siūlo naujoviškai pažiūrėti į tokį kasdienį ir svarbų reiškinį kaip mityba.  Knyga „Riebalai – gyvybės šaltinis“ – naujoviškas ir pirmas tokio pobūdžio mitybos vadovas. Jame atskleidžiama, kad visos ligos stipriai susijusios su sutrikusiu medžiagų apykaitos procesu. Kas jį sutrikdo? Tai lemia mitochondrijų disfunkcija. Mitochondrijos – ląstelių, kurių mūsų kūne yra tūkstančiai, viduje esančios vadinamosios energijos stotelės, kurios suteikia ląstelėms energijos ir kartu palaiko mūsų gyvybę bei sveikatą. O kai pažeista daugybė mitochondrijų, neįmanoma išlikti sveikam. Pradėti labiau rūpintis savo sveikata nėra sudėtinga. Tiesiog reikia kūnui duoti tinkamo maisto, kuris būtų energijos šaltinis. Bet į sąvoką „tinkamas maistas“ vėlgi siūloma pažvelgti naujai ir išbandyti ketogeninę mitybą. Joje yra mažai angliavandenių ir daug sveikųjų riebalų. O tai, autoriaus tikinimu, yra būdas optimizuoti biocheminius procesus, kurie slopintų įvairias ligas ir padėtų organizmui gyti.  Nauda, kurios gausime pakeitę įprastą mitybą į ketogeninę, gali nustebinti – ne tik gydyti, užkirsti kelią sunkiai ligai, bet ir suteikti daugiau energijos, pagerinti smegenų veiklą, padėti numesti svorio ir jo nebesusigrąžinti.

Užsakyti knygą

Paskelbta temoje Naujos knygos | Pažymėta , | Parašykite komentarą

Naujos knygos

Biblioteka rekomenduoja ———————–>
Ramunė Dirvanskienė. Kaip veikia smegenys. -Vilnius: Alma littera, 2020.
Ar kada nors susimąstėte, kaip veikia smegenys? Kaip priimami svarbūs sprendimai? Kodėl susergama depresija ir kodėl žmonės klaidžioja per miegus? Kodėl metams bėgant prastėja atmintis ar susergama Alzheimerio liga? Ar įmanoma pagerinti smegenų veiklą ir atkurti prarastas funkcijas? Knygoje „Kaip veikia smegenys“ autorė paprastai ir aiškiai atsako į daugeliui rūpimus klausimus apie smegenų sveikatą:
* Iš kokių dalių susideda smegenys?
* Kaip atpažinti smegenų ligas ir ar jų galima išvengti?
* Kaip vystosi smegenys ir kaip skatinti vaiko smegenų raidą?
* Kokie procesai vyksta smegenyse senstant ir kaip kuo ilgiau išlaikyti jų funkcijas?
* Ar įmanoma pagerinti smegenų veiklą ir atkurti prarastas funkcijas?
* Kokią įtaką smegenų sveikatai turi sportas, mityba ir įpročiai?
* Ar moterų ir vyrų smegenys skiriasi?
Atsakydama į dažnai specialistams užduodamus klausimus autorė remiasi savo ilgamete darbo neurologijos klinikoje patirtimi ir šios srities moksliniais tyrimais. Smegenys yra pagrindinis XXI a. darbo instrumentas, tad supratus, kaip jis veikia, galima efektyviau juo naudotis bei pasiekti geresnių rezultatų ir darbe, ir tarpusavyje bendraujant.

Daria Leader. Kodėl mes nemiegame?: įtraukiantis gidas po žmonijos miego istoriją ir šiuolaikinės nemigos priežastis. – Vilnius: Balto leidybos namai, 2020.

Neišsimiegojusio žmogaus apibūdinimas iš tiesų tinka didžiumai šiandienos miestų gyventojų. Deja, užuot pripažinus, kokią įtaką visuomenei daro socialinė ir ekonominė našta bei vidiniai išgyvenimai, į žmogiškus sunkumus linkstama žvelgti per netrikdomo miego prizmę. Klystame ar ką nors pamirštame tik todėl, kad pabudę nesijautėme puikiai išsimiegoję, laimingi ir žvalūs.

  • Bent vienas iš keturių suaugusiųjų miega prastai.
  • Per pastaruosius tris dešimtmečius gydytojai išrašo vis daugiau migdomųjų vaistų, miego laboratorijų skaičius auga kaip ant mielių.
  • Žmonės tabletes vartoja ne tik tam, kad užmigtų, bet ir siekdami išlikti žvalūs kitą dieną, daugelis budrumą dirbtinai palaiko kava ir energiniais gėrimais.
  • Verslininkai siūlo įmantrius čiužinius ir miego programėles išmaniesiems telefonams, o mūsų knygų lentynose ir interneto naršyklių istorijose kaupte kaupiasi ekspertų pažadai išgydyti nemigą ir užtikrinti normalų nakties miegą.
  • Miegas, seniau laikytas tokiu natūraliu ir paprastu procesu kaip kvėpavimas, šiandien virsta sunkiai įgyvendinama siekiamybe.

Užsakyti knygą

Paskelbta temoje Naujienos, Naujos knygos | Pažymėta , | Parašykite komentarą

5 PAPRASTI BŪDAI, PADEDANTYS PAKELTI SAU NUOTAIKĄ

Žmonijai dėl pandemijos poveikio teko daug išbandymų. Šiuolaikiniam žmogui ne taip lengva sustoti, užsidaryti namie ir daugiau laiko praleisti tik su savimi – greitai vykstantys pokyčiai gali kelti net frustraciją. Vieni gali sakyti – kas čia tokio šiek tiek sustoti? Juk tai kaip tik į naudą. Kiti gali iš karto pradėti neigti – trūksta socialinio gyvenimo, trūksta bendravimo, laisvės rinktis, kur eiti šiandien.
Suprantama, kad visi mes labai skirtingi, todėl skirtingai reaguojam ir į mums tenkančius išbandymus, kurie gali būti net nepanašūs į išbandymus daug daugiau patyrusiam žmogui. Vienam pasaulį sukausčiusi pandemija gali būti panaši į laiko sustojimą ir galimybę geriau pažinti save, įsiklausyti ir suprasti, ko iš tikrųjų norima iš gyvenimo. Kitas gali pasiekti psichologinio išsekimo ribą ir pradėti priešintis bet kokioms taisyklėms, pykti ir pasinerti į neviltį. Šiaip ar taip, bloga nuotaika gali aplankyti bet kurią asmenybę – nesvarbu, koks laikmetis, kokia ekonominė padėtis ir panašiai. Šio straipsnio tikslas yra pateikti idėjų, padedančių nuvyti blogus jausmus.

Ką daryti, jei puola slogi nuotaika, bejėgiškumo jausmas ir nusivylimas? Kaip galima pakelti sau nuotaiką net sunkiausiu metu? Pateikiame 5 paprastas idėjas, siūlančias daugiau nei juodo šokolado plytelę.

Atpažinkite nuovargį ir įbriskite į žydinčią pievą
Išmokite atsipalaiduoti, kai esate įsitempę. Kartais liūdesį painiojame su paprasčiausiu nuovargiu. Jei jaučiate, kad neturite jėgų plauti šių indų, tai ir neplaukite, tačiau nemėginkite savo nuovargio užmaskuoti užkandžiais, televizoriumi arba naršymu socialiniuose tinkluose. Geriau giliai pakvėpuokite, pasėdėkite be jokios papildomos veiklos ir pamąstykite apie ką nors gražaus – ošiančią jūrą ar žydinčią pievą.

Nuspalvinkite dieną ir gaukite papildomų vitaminų
Pasigaminkite įvairiaspalvį vaisių kokteilį. Spalvos pakels nuotaiką, o kokteilyje esantys vitaminai padės gauti energijos. Susmulkinkite atskirai po saują gervuogių ir slyvų, kivių ir obuolių bei bananų ir apelsinų, susluoksniuokite į permatomą stiklinę ir gausite puikų Lietuvos spalvų glotnutį. Dažniau keiskite stiprią kavą natūraliomis sultimis ar grynu vandeniu ir stebėkite, kad organizmui netrūktų skysčių. Tikrai negerai, jei per dieną išgeriate tik keturis puodelius kavos ir vengiate gryno vandens – dehidratacija (skysčių netekimas) prisideda prie prastos nuotaikos, energijos trūkumo ir galiausiai sukelia ilgalaikes sveikatos problemas. Skaitykite toliau

Paskelbta temoje Naujienos | Pažymėta , | Parašykite komentarą

Nemokamos lauko treniruotės

Šaltiniečių bendruomenė, įgyvendindama Sporto rėmimo fondo finansuojamą projektą „Sporto aikštyno modernizavimas lauko treniruokliais“, „Šaltinio“ progimnazijos teritorijoje įrengė lauko treniruoklių aikštelę ir kviečia ja naudotis Kniaudiškių, Molainių ir kitų mikrorajonų gyventojus.
Kviečia į atviras mokomąsias-pažintines treniruotes (užsiėmime ne daugiau nei 30 žmonių):


                                                                        gegužės 19 d. (antradienį) 18 val., 19 val.;
                                                                        gegužės 21 d. (ketvirtadienį)18 val., 19 val.
                                                                       gegužės 26 d. (antradienį) 18 val.

Dalyvaudami treniruotėse laikykitės saugumo reikalavimų (dėvėkite apsaugines kaukes, pirštines, laikykitės saugaus atstumo). Dezinfekciniu skysčiu pasirūpinsime.

Paskelbta temoje Naujienos, Renginiai | Pažymėta | Parašykite komentarą

Gegužės 15-oji – Tarptautinė šeimos diena

Šeimos dienai biblioteka rekomenduoja —————->   

Hedvig Montgomery. Tėvystės magija: 7 paprasti žingsniai, padėsiantys tapti tokiais tėvais, kokie norite būti. – Vilnius: „Baltų lankų“ leidykla, 2019.

„Tėvystės magija“ – tai moderni XXI a. vaikų auginimo biblija, padėsianti suaugusiesiems tapti tokiais tėvais, kokie jie visada troško būti.

Būti tėvais – ir begalinis džiaugsmas, ir milžiniška atsakomybė. Šviesias laimės akimirkas dažnai pertraukia nerimas, baimė ar sunkiai pakeliama įtampa. Žinoma, visi tėvai nori būti nuostabūs ir suteikti savo vaikams tik tai, kas geriausia, tačiau būtina suvokti, kad tobulų tėvų nebūna: visi gali kartais klysti ar bejėgiškai nuleisti rankas. Paguoda ta, kad gerais tėvais nėra gimstama – jais tampama.
Šeimos psichologe dirbanti Hedvig Montgomery šioje knygoje pateikia taiklių įžvalgų, leidžiančių tėvams nurimti, susitaikyti ne tik su vaikų emocijomis, bet ir su savosiomis, moko suprasti ir įsiklausyti, emociškai pasirengti dideliems ir mažesniems kasdieniams iššūkiams bei parodo, jog iš tikrųjų reikia visai nedaug, kad patirtume bendrumą ir neblėstančią laimę šeimoje: svarbiausia – nuosekliai kurti tvirtą emocinį ryšį su savo vaiku.
„Ši knyga – tai ištikimas patarėjas išsigandusiems tėvams, laukiantis čia pat, lentynoje, kai jo labiausiai reikia.“
Dovilė Filmanavičiūtė
„Visai nesvarbu, kokio amžiaus jūsų vaikas: ši knyga atskleidžia pačią tėvystės esmę.“ Erna Petkutė, Paramos vaikams centro psichologė.

Sarah Ockwell-Smith. Antrasis kūdikis: kaip susidoroti su antruoju nėštumu bei sukurti laimingus namus pirmagimiui ir greitai pasaulį išvysiančiam antrajam mažyliui. – Vilnius: Vaga, 2019.

„Oho, dvigubi rūpesčiai laukia“ – neretai taip žinią, kad laukiatės antrojo kūdikio, sutinka artimieji ir draugai.

Šią akimirką suprantate: antrojo vaiko gimimas yra visai ne tas pat kas pirmojo. Nors jau įgudote keisti kūdikiui vystyklus, jį paimti ant rankų, maudyti ar aprengti, persmelkia visiškai kitoks nerimas: gal naujagimio nemylėsite taip, kaip mylite savo pirmąjį vaiką? Kaip į kūdikį reaguos pirmagimis? O dar nėštumas – kaip pavyks susidoroti su rytiniais pykinimais ir nuovargiu prižiūrint mažylį?

Knygoje britų auklėjimo ekspertė ir knygų apie tėvystę autorė Sarah Ockwell-Smith atsako į šiuos ir kitus klausimus, kurie kamuoja antrąjį kartą besilaukiančias mamas. Autorės patarimai padės pasiruošti, kad antrojo mažylio laukimą lydėtų džiugus jaudulys, o ne baimė ir nerimas.

Užsakyti knygą

Paskelbta temoje Datos, Naujos knygos | Pažymėta , , | Parašykite komentarą

Nuotolinės nemokamos psichologės paskaitos tėvams, įtėviams ir globėjams

Gegužės 15 d. nuo 13 iki 15.30 val., minint Tarptautinę šeimos dieną, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie SADM organizuoja nemokamas nuotolines paskaitas visoms Lietuvos šeimoms. Interaktyvias paskaitas, kurių metu tiesiogiai bus galima užduoti klausimus ir gauti atsakymus į rūpimus klausimus, ves žinoma psichologė dr. Ieva Šidlauskaitė-Stripeikienė. Paskaitos bus tiesiogiai transliuojamos internetu, tad iš anksto užsiregistravusios šeimos jas galės stebėti iš bet kurio šalies krašto.
Šios iniciatyvos tikslas – pasveikinti visas šalies šeimas su Tarptautine šeimos diena ir atkreipti jų dėmesį į vaikų emocinę ir psichologinę gerovę šeimose, jų pagrindinių poreikių išpildymą, tėvų santykius ir bendravimą su vaikais, pozityvų atžalų auklėjimą ir racionalų iššūkių šeimoje sprendimą.
„Didelį dėmesį šiose paskaitose skirsiu vaikų globos bei įvaikinimo temoms, kuriose kalbėsiu apie suaugusiųjų pasirengimą globai/įvaikinimui, akcentuodama, kodėl tai yra svarbu, kokius savo pajėgumus ir gebėjimus šeima turi įsivertinti ilgalaikėje perspektyvoje, siekiant, kad kartą tėvų globos netekęs vaikas neišgyventų pakartotinių netekčių ateityje dėl nesėkmingos globos“, – teigia lektorė dr. I. Šidlauskaitė-Stripeikienė.
Nuotolinių paskaitų metu taip pat bus pasakojama apie padrąsinimą šeimoms priimti specialistų siūlomą pagalbą, susidūrus su sunkumais globojant vaikus ar juos įsivaikinus. Psichologė paaiškins, kas yra tėvų globos netekęs vaikas, kokias netektis ir traumas jis atsineša, ir kodėl „už gerą mokama blogu“, kol įveikiamos visos neigiamos patirtys bei skaudūs išgyvenimai. Taip pat ji atskleis, kaip formuojasi ir mezgasi vaiko pasitikėjimas suaugusiu žmogumi, kaip vystosi jo prieraišumas ir kodėl esminis vaiko poreikis yra ne gražus kambarys ir žaislai, o saugus emocinis ryšys su suaugusiu žmogumi, kuris lydės jį į gyvenimą.
Dr. I. Šidlauskaitė-Stripeikienė – lektorė, psichoterapeutė, Psichologinės paramos ir konsultavimo centro direktorė. Ji domisi apie suaugusiojo psichologiją, konsultuoja suaugusiuosius, vaikus ir šeimas, kalba apie krizių įveikimą, kuria ir įgyvendina prevencines bei reabilitacines programas.
Nuotolinės paskaitos bus transliuojamos Youtube kanale. Norint stebėti ir dalyvauti paskaitose, būtina iš anksto užpildyti specialiai šiam renginiui sukurtame puslapyje esančią registracijos formą.
Išsamesnė informacija ir registracija ČIA.

Paskelbta temoje Datos, Naujienos, Renginiai | Pažymėta | Parašykite komentarą

Gegužės-birželio mėnesių žurnalas „Psichologija Tau“

  Išlikti stipriems pavojaus akivaizdoje;
Masinės panikos spąstai;
Laimingi namai;
Perrašykite savo istoriją;
Kaip gyventi esant neapibrėžtumui?;
Motyvacijos duobės;
7 laimingų namų atributai;
Psichologas vienas dienai: 4 taisyklės, kaip paguosti draugą;
Mažinti streso – į daržo lysvę;

Šiuos ir kitus straipsnius rasite gegužės-birželio mėnesių žurnale „Psichologija Tau“. 

Paskelbta temoje Naujienos | Pažymėta | Parašykite komentarą

Taip, kaip tau norisi

Biblioteka rekomenduoja ——————————>

Emily Nagoski. Taip, kaip tau norisi: pasitikėkite savimi, džiaugitės savo kūnu, atpažinkite pojūčius. – Vilnius: Alma littera, 2019.

Svarbu ne tai, kaip jaučiatės. Svarbiau, kaip jaučiatės dėl to, kad taip jaučiatės.

Knygoje „TAIP, KAIP TAU NORISI“ autorė siūlo naują, moksliniais tyrimais pagrįstą požiūrį į moters kūno pažinimą, sąsajas su emocijomis ir seksualinę gerovę. Moterų seksualumas – sudėtingas, stereotipais apipintas reiškinys, kuris su užsidegimu nagrinėjamas šioje novatoriškų idėjų ir patarimų gausioje knygoje.

Maloniai nustebins pamatinės knygos idėjos:
• kiekvieno žmogaus seksualumas yra unikalus;
• jausmams ir potyriams didžiulės įtakos turi kontekstas;
• susijaudinimas ir geismas „prasideda“ smegenyse.

Knygoje „TAIP, KAIP TAU NORISI“ vienas po kito griaunami mitai apie seksualumą. Už visų joje pateikiamų revoliucinių idėjų „stovi“ mokslas, smegenų tyrimai, todėl visi nauji, iki šiol negirdėti faktai – vertingi ir nenuginčijami. Knygoje keliamos idėjos gali priblokšti, bet suprasite, kad jos svarbios ir pagrįstos. Paklausite savęs: „Kodėl anksčiau nepasitikėjau savo kūnu ir vidiniais potyriais?“ ir tai bus pirmas didelis žingsnis į savęs pažinimą.

Užsakyti knygą

Paskelbta temoje Naujienos, Naujos knygos | Pažymėta , | Parašykite komentarą

Kur reiktų kreiptis pajutus peršalimo simptomus?

Šiuo metu galioja tokia tyrimų tvarka žmonėms, kurie yra pajutę peršalimo simptomus – karščiuojama, kankina kosulys, dūstama.

  • Jeigu žmogus yra 61 metų arba vyresnis, jis turi skambinti bendruoju pagalbos telefonu 112. Toks asmuo greitosios pagalbos automobiliu būtų nugabentas į vieną iš didžiųjų ligoninių.
  • Jeigu asmuo serga lėtinėmis ligomis (širdies kraujagyslių, kvėpavimo takų, kepenų, inkstų, cukriniu diabetu, kitomis), jis taip pat turi skambinti bendruoju pagalbos telefonu 112. Toks asmuo greitosios pagalbos automobiliu taip pat būtų nugabentas į vieną iš didžiųjų ligoninių.
  • Jeigu žmogus yra jaunesnis nei 61 metų, jis turi skambinti šeimos gydytojui, kuris pacientą pats užregistruos į karščiavimo kliniką arba skambinti karštąją koronoviruso linija 1808, kur pats gali užsiregistruoti testui dėl koronaviruso mobilioje stotelėje.

Išsami informacija:

http://sam.lrv.lt/lt/koronavirusas/informacija-visuomenei/mobilieji-punktai-ir-karscio-klinikos

https://sam.lrv.lt/lt/koronavirusas/duk-covid-19/kur-reiketu-kreiptis-pajutus-persalimo-simptomus-kur-galiu-atlikti-testa

Paskelbta temoje Naujienos | Pažymėta , , | Parašykite komentarą

Ekspresyviojo rašymo ir sąmoningo kvėpavimo dirbtuvės su Eva Tombak

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka nacionalinei bibliotekų savaitei 2020 organizuoja balandžio 24 d. (penktadienį) 17.30 val. nemokamą nuotolinį renginį virtualios ekspresyviojo rašymo ir sąmoningo kvėpavimo dirbtuvės „Įkvepiame ramybę, išrašome baimes“ su Eva Tombak.
Tiesioginė renginio transliacija: https://youtu.be/cRfuXrVEBmY

Emocijos vergauja mintims, mes vergaujam emocijoms. Kaip išsilaisvinti iš šios vergovės?
Paklausk savęs, kaip jautiesi uždarytas namuose. Ką galvoji, kai esi priverstas 24 valandas, 7 dienas per savaitę leisti laiką su savimi ir savo šeimos nariais?
Netramdyk savęs, leisk savo emocijoms laisvai išsilieti, nieko netaisyk, neredaguok, nemėgink pagražinti. Rašyk ir viskas pasikeis. Mintyse rutuliojama baimė pučiasi kaip balionėlis, o popieriuje išrašyta – bliūkšta. Sprogsta kaip muilo burbulas.
Liūdnos ar blogos minties įsiskverbimas į sąmonę ne mažiau pavojingas nei mikrobų ar virusų invazija į organizmą. Būtina pasirūpinti nepageidaujamos minties nukenksminimu.
Mes negalime kontroliuoti minčių, bet galime nuo jų atsiriboti. Išrašyta mintis netenka savo galių.

Eva Tombak – rašytoja, jogos ir rašymo meditacijų mokytoja, buvusi populiarių žurnalų „Ieva“ ir „Cosmopolitan“ leidėja.

Paskelbta temoje Naujienos, Renginiai | Pažymėta , | Parašykite komentarą